NYT FRA HAVNDAL FITNESS

INFO: Prøv bodyART hver mandag kl.19, PowerFit hver man/ons kl.18-19 eller CrossFitness tirs/tors kl.18-19. Foregår i gym.salen på Havndal Skole.

 

 

 

 

 

 

 

http://havndalfitness.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=90&Itemid=148

 

 

INFO: Nybegyndere søges til 10-ugers CrossFitness på lukket hold. Der trænes i 10 uger med start torsdag den 1.februar.
Læs mere og tilmeld dig her

 

 

 

INFO: Prøv PowerFit hver man/ons kl.18-19 eller CrossFitness tirs/tors kl.18-19.


 

 

 

 

 

NYT: Opstart Børneyoga onsdag den 24.august for 0.-2.klasse kl.17-17.50 og 3.-6.klasse kl.18-19. SE MERE HER

 

 

 

 

 

 


INFO: Kom til CrossFitness tirsdag og torsdag kl.18-19 og div. spinninghold, som bookes i kalenderen herunder :)

HUSK: Medlemmer af Havndal Fitness kan nu selv logge ind og se hvilke kontaktoplysninger, vi har registreret. Se mere under menuen "Medlemmer" eller her

Forsiden CrossFitness
CrossFitness i Havndal Fitness PDF Udskriv Email

CrossFitness i Havndal Fitness.

TID: Tirsdag og torsdag kl.18-19

STED: Drengenes Gymnastiksal på Havndal Skole

 

HVAD ER CROSSFITNESS?


"CrossFitness er et styrke- og konditionsprogram bygget op omkring konstant varierende funktionelle bevægelser, der udføres ved relativ høj intensitet"



FUNKTIONELLE BEVÆGELSER
Funktionelle bevægelser har altid eksisteret. De er en del af vores natur. I al den tid mennesker har levet, har vi stået, siddet, kastet, trukket, løftet, skubbet, klatret, løbet, hoppet osv. Alle disse bevægelser er funktionelle bevægelser.
Funktionelle bevægelser involverer generelt mange led og muskelgrupper og genererer kraft fra kernen og ud til arme og ben. Naturlige funktionelle bevægelser har stor indflydelse på øvelserne i CrossFitness. Der er mange fordele ved, at træne udelukkende igennem funktionelle bevægelser, men en af de vigtigste ting er at alle bevægelserne, hvis udført korrekt, er sikre og skadesrisikoen er minimal.
Disse bevægelser er røget i baggrunden i den alment kendte fitness-verden, der præges af maskiner som hindrer ens naturlige bevægelsesmønster.

INTENSITET

CrossFitness er blevet kendt for træningens høje intensitet. Intensitet definerer vi som arbejde på tid. Vi vil gerne arbejde så meget som muligt på så kort tid som muligt. Når vi gerne vil opnå en høj intensitet bliver længden af træningen tilsvarende kort. Man kan simpelthen ikke træne med høj intensitet i længere tid. Derfor ligger den intensive del af træningen i CrossFitness på omkring 10-25 min.
Den høje intensitet er direkte årsag til de gode resultater vi opnår igennem CrossFitness-træningen. Det er efterhånden alment kendt, at træning med høj intensitet giver markant større forbedringer i bla. VO2-max og fedtforbrænding end træning med moderat intensitet.
De funktionelle bevægelser beskrevet ovenfor hjælper os til at opnå denne høje intensitet i det man aktiverer flere muskelgrupper og led i samme øvelse. Man vil aldrig kunne opnå samme høje intensitet med isolerede bevægelser.

VARIERENDE

CrossFitness varierer utroligt meget både i varighed, bevægelser, gentagelser og vægt. Den store variation gør, at man får trænet hele kroppen igennem og at man opnår en god generel fitness.
Den store variation i træningen gør, at man sjældent får skader i CrossFitness. Man træner kroppen på mange forskellige måder; langsomt-hurtigt, tungt-let, mange gentagelser-få gentagelser osv. Skader kommer tit når træningen bliver ensidig - CrossFitness er lige det modsatte.
Den store variation i CrossFitness er ligeledes en stor motivationsfaktor, i det man altid bliver udfordret på en ny og sjov måde.

Kilde: CrossFit Aalborg

 

HUSK CROSSFITNESS ER RIGTIG GOD TRÆNING FOR BÅDE MÆND OG KVINDER, OG DU BEHØVER IKKE AT RESERVERE PLADS PÅ HOLDET. KOM BARE 5 MIN FØR HOLDSTART.