NYT FRA HAVNDAL FITNESS

INFO: Prøv bodyART hver mandag kl.19, PowerFit hver man/ons kl.18-19 eller CrossFitness tirs/tors kl.18-19. Foregår i gym.salen på Havndal Skole.

 

 

 

 

 

 

 

http://havndalfitness.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=90&Itemid=148

 

 

INFO: Nybegyndere søges til 10-ugers CrossFitness på lukket hold. Der trænes i 10 uger med start torsdag den 1.februar.
Læs mere og tilmeld dig her

 

 

 

INFO: Prøv PowerFit hver man/ons kl.18-19 eller CrossFitness tirs/tors kl.18-19.


 

 

 

 

 

NYT: Opstart Børneyoga onsdag den 24.august for 0.-2.klasse kl.17-17.50 og 3.-6.klasse kl.18-19. SE MERE HER

 

 

 

 

 

 


INFO: Kom til CrossFitness tirsdag og torsdag kl.18-19 og div. spinninghold, som bookes i kalenderen herunder :)

HUSK: Medlemmer af Havndal Fitness kan nu selv logge ind og se hvilke kontaktoplysninger, vi har registreret. Se mere under menuen "Medlemmer" eller her

Forsiden Valg af hold - Spinning
Hvilket spinninghold skal jeg vælge? PDF Udskriv Email

Spinning er indendørs cykeltræning på hold. (Læs mere om hvad spinning er og hvad det er godt for her).

ALLE SPINNINGTIMER TAGER UDGANGSPUNKT I INTENSITETSSKALAEN, SOM KAN SES HER


:: Begynder :: 45 min (hvoraf der køres i 30 min)

Timen er for dig, der ikke har prøvet Indoor Cycling før, eller som måske har prøvet det et par gange for nogen tid siden, men som gerne vil opfriskes lidt.
Vi laver en grundig gennemgang af cyklen og dens funktioner, samt instruktion i teknik og forsvarlig cykelkørsel. Alt dette gøres for at du kan opnå god fortrolighed med cyklen og dens funktioner.
Du vil også lære de grundlæggende intensiteter ud fra en intensitetsskala, der gør, at din træning, på sigt, vil blive så effektiv som muligt. 
Timen giver dig et sjovt og inspirerende indtryk af cykeltræning.

Timen bliver kørt i et forholdsvist roligt tempo med relativt få stående frekvenser, der stadig vil give høj puls og sved på panden :)

Intensitetsniveau på intensitetsskalaen: 7

:: SPIN I :: (Ca. 50 min)

Timen er for dig, der ønsker en bedre kondition, forbrænding og teknik. Der køres efter intensitetsskalaen med fokus på at forbedre din evne til at køre længere og mere effektivt.
Vi vil køre i intervaller, der både kan være lange og korte, og ellers bare gi' den gas og skabe indlevelse i musikken, der blæser afsted i baggrunden. Intervallerne kan både være korte og intensive eller lange og udholdende.
Du vil forbedre din kondition og evne til at køre længere og mere effektivt. Du lærer også at styre intensiteten endnu bedre.
Det kræves, at der er opbygget en vis grundform inden du deltager på SPIN 1.

Intensitetsniveau på intensitetsskalaen: 8-9

:: SPIN II - SUUNTO::

Timen er for dig, der er meget øvet og ønsker en høj intensitetstræning.Du vil komme til at udfordre din kondition og udholdenhed og timen er fysisk og teknisk krævende. Du har enten kørt SPIN I over en længere periode og ønsker at avancere, eller du er vant til at køre landevejscykling om sommeren.
SPIN II udfordrer og forbedrer din udholdenhed, samt evnen til at køre endnu længere og mere effektivt.

OBS! Spin II køres udelukkende med Suuntobælte, som er en forudsætning at have på, når du kører på holdet. Suuntobælte kan købes hos instruktøren.

Intensitetsniveau på intensitetsskalaen: Max

 

Intensitetsniveau på intensitetsskalaen: 8-9


:: TORSDAGSSPIN ::

Der køres 45 min med høj intensitet, lange stående intervaller for udholdenhed, pulspres med korte intervaller hvor vi presser tempo og belastning. Timen er ikke for nybegyndere, men for alle der er vant til at spinne. Her skal deltagerne lytte til kroppen og tage de pauser der er nødvendige, hvis det bliver for hårdt.

Intensitetsniveau på intensitetsskalaen: 9


:: FREDAGSSPIN ::

Timen er for dig, der ønsker en bedre kondition, forbrænding og teknik. Der køres efter intensitetsskalaen med fokus på at forbedre din evne til at køre længere og mere effektivt.
Vi vil køre i intervaller, der både kan være lange og korte, og ellers bare gi' den gas og skabe indlevelse i musikken, der blæser afsted i baggrunden. Intervallerne kan både være korte og intensive eller lange og udholdende.
Du vil forbedre din kondition og evne til at køre længere og mere effektivt. Intensiteten er et mix af Begynder og Spin I - som tager udgangspunkt i deltagernes niveau.

Intensitetsniveau på intensitetsskalaen: 8-9


OBS! TIL HVER INDOOR CYCLING TIME SKAL DER MEDBRINGES 1 HÅNDKLÆDE OG VANDFLASKE.

HVIS DU IKKE HAR ET PAR CYKELSKO MED LOOK-KLAMPER, ER DET MULIGT AT KØRE I TRÆNINGSSKO DER ER SÅ FLADE SOM MULIGT MED SÅ LIDT SÅL UNDER SOM MULIGT. EN GOD TING ER AT BRUGE TÆTSIDDENDE CYKELSHORTS UDEN UBEHAGELIGE SYNINGER. DISSE FÅS OGSÅ MED PLADE/INDLÆG I PÅ NUMSEN, SÅ MAN UNDGÅR AT BLIVE ALT FOR ØM I BAGDELEN :O)