NYT FRA HAVNDAL FITNESS

INFO: Prøv bodyART hver mandag kl.19, PowerFit hver man/ons kl.18-19 eller CrossFitness tirs/tors kl.18-19. Foregår i gym.salen på Havndal Skole.

 

 

 

 

 

 

 

http://havndalfitness.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=90&Itemid=148

 

 

INFO: Nybegyndere søges til 10-ugers CrossFitness på lukket hold. Der trænes i 10 uger med start torsdag den 1.februar.
Læs mere og tilmeld dig her

 

 

 

INFO: Prøv PowerFit hver man/ons kl.18-19 eller CrossFitness tirs/tors kl.18-19.


 

 

 

 

 

NYT: Opstart Børneyoga onsdag den 24.august for 0.-2.klasse kl.17-17.50 og 3.-6.klasse kl.18-19. SE MERE HER

 

 

 

 

 

 


INFO: Kom til CrossFitness tirsdag og torsdag kl.18-19 og div. spinninghold, som bookes i kalenderen herunder :)

HUSK: Medlemmer af Havndal Fitness kan nu selv logge ind og se hvilke kontaktoplysninger, vi har registreret. Se mere under menuen "Medlemmer" eller her

Forsiden Spinning
Hvad er Spinning? PDF Udskriv Email

Hvad er spinning - og hvad er det godt for?

Indoor Cycling er også kaldet Spinning, men navnet Spinning er navnebeskyttet, og vi må altså kun bruge Indoor Cycling om Spinning. Men pyt med ordvalget - Spinning og Indoor Cycling er nøjagtig den samme aktivitet!

Lad blot det dårlige vejr rase udenfor mens du holder formen ved lige indendørs - for Indoor Cycling giver garanti for en gennemtrænet krop. Timerne på cykel er effektive for dit kredsløb, ét godt supplement til styrketræning og så er de super fedtforbrændende.

Indoor Cycling er sved - sved på den gode måde, for det er jo sådan, at jo bedre form du er i, jo bedre har kroppen ved at komme af med sveden. Så den gamle skrøne om at "det er de fede, der må svede" holder ikke spor, tværtimod!
Det er musik, hvor vi udnytter rytmen til at køre i, og det er et hold, hvor vi kan inspirere hinanden. Og det er også glæden ved at bruge sin krop - og så er det frem for alt en af de bedste måder at vedligeholde eller forbedre formen på vinteren igennem. Så derfor er der al mulig grund til at sætte sig op på cyklen.

Indoor Cycling foregår på nogle særligt designede motionscykler, hvor man selv hurtigt kan regulere modstanden, altså om det er op eller ned ad bakke. Det er altid i hold, med musik og med en instruktør til at udstikke retningslinier for Indoor Cycling-timen.

Det gode ved Indoor Cycling er, at det kan dyrkes af alle uanset vægt, alder og fysisk formåen. Enhver kan sætte sig op på cyklen og træde på pedalerne - det er bare med at sætte sig et mål: vil du i bedre form, vil du tabe dig eller blot holde formen i de mørke måneder.

Indoor Cycling kan foregå på mange forskellige måder - hver instruktør udvikler sin foretrukne metode.


Rigtig Indoor Cycling er:

  • Optimal fedtforbrænding.
  • Styrket hjerte-kar-system.
  • Styrkede ben, lår, balder, lænd og mave.
  • Skånsomt for ledene.
  • Sjov træning, fordi du føler, at du får gennemtrænet din krop - og opnår resultater.

Forkert Indoor Cycling er:

  • Dårlig fedtforbrænding.
  • Belastende for ryg, nakke og knæ.
  • Dårlig træning, fordi du må give op undervejs - i værste fald med en skade.

En ting er at planlægge sin træning vinteren over og beslutte sig for at følge den. En anden ting er, at kroppen altid har det sidste ord - trods din vilje til at gennemføre programmet. Derfor er der et par ting, der er gode at have i baghovedet, inden du begynder hvert træningspas. Overvejelser, du også kan gøre dig, hvis din form ikke bliver bedre, eller du har mistet motivationen og lysten til at fortsætte din træning.

Først når du sidder på cyklen, skal du beslutte dig for hvor hårdt du skal presse dig selv. Mærk efter, hvor energisk du er - både fysisk og psykisk. Er du uoplagt, så tag en rolig dag.

Kan du ikke få din puls op på samme niveau, som du plejer - så tag den med ro. Det kan være tegn på, at din krop er træt, eller du er overtrænet.

Det er en myte, at du skal køre stærkt hele tiden for at få noget ud af Indoor Cycling. Hvis højintens træning var hemmeligheden, ja, så ville alle jo "træne hjernen ud" hver gang. I stedet gælder det om at træne ved høj intensitet i små og velvalgte doser.

Husk, at du er unik. Din krop og dit system virker anderledes end andres, fordi jeres baggrund og talent for Indoor Cycling er forskelligt. Du får ikke noget ud af at sammenligne dig med andre end unødige frustrationer.

I Havndal Fitness kører vi med begynderhold, let øvede og øvede.


(Kilde: Medius Holsted.dk)